diumenge, 19 d’abril del 2009

Via Camel a la Roca dels Arcs, fins que la tempesta ens fa fora.

Mai havia escalat a Vilanova de Meià, i el Wolfgang, després de les últimes sortides a Coll de Nargó, m'hi porta. L'Oriol s'hi apunta.
Com a via emblemàtica i clàssica, a la vegada que assequible per a nosaltres en quan a grau, triem la Camel, que inicialment voliem combinar amb una altre via a la paret de Zaratustra.
La Silvia, el Miguel i l'Alex venen a Vilanova amb nosaltres i s'en van a escalar Tierra de Nadie.

Extrem est de la Roca dels Arcs, on es troba la nostra via.

Començo jo amb el L1. Aquests IV+ costen si no estàs avessat a aquesta roca (ja m'ho deia la Silvia!). Afegeixo algun friend a l'equipament existent i arribo recte a la R1, sense fer el flanqueig esquerra-dreta de la ressenya original. A la foto el Wolfgang arribant a la R1.

Sector Pilar del Segre.

Continuo amb el segon llarg per anar ràpids i no fer gaire canvis de primer de cordada.
La tònica és la mateixa que en el primer, i vaig més ràpid fins que, buscant la R2 original, m'aturo.
Busco, i com que no la trobo, continuo amunt per la fisura de la gran llastra, posant-hi algun friend i disfrutant, fins la R2, a la feixa on comença el gran flanqueig.
L'Oriol fent la segona tirada...
...i arribant a la R2. Novament, vista del Pilar del Segre. I aquests núbols?

Còmoda R2 sobre la repisa de la feixa. El Wolfgang tira de primer i inicia el flanqueig cap a la dreta.
Després d'esquivar els regalims d'aigua, col·loca un friend i arriba al parabolt, passat el qual comença l'ascens fins un altre parabolt, i des d'allà flanqueig a l'esquerra cap a la reunió, protegint amb algun friend més.
L'Oriol pateix una mica en aquest pas; mentre, contemplo com el cel es va tancant i amenaça.

L'Oriol flanqueja a l'esquerra cap a la R3 on l'espera el Wolfgang.

Els crits dels polls i el vol de la parella em permeten localitzar un niu de rapinyaires (no se de quina espècie) a la paret d'enfront, just sobre els regalims més amples, sota el desplom de la dreta.

Arribats a la R3, la Natura ens diu prou i ens fa fora de la paret. Trons, cortines d'aigua i calamarsa (quasi neu), en poca intensitat però suficient per mullar la roca i no permetre escalar.

Abandonem un maillon i fem un primer ràpel de 15 m fins la R2, on hi ha una anella des de la que rapelem ja fins baix, en uns 50 m aproximadament.

Arribem al cotxe sense mullar-nos practicament gens.
Al cap d'una estona arriben els companys, que també han hagut d'abandonar la via després del tercer llarg.

Croquis del tram realitzat.
Ressenya de www.ressenya.net aquí.

Unknown ha dit...

Piulada guapa, fotos guapes!
Llàstima de la neu, que gairebé ja la teníem al sac.