dissabte, 25 de juliol del 2009

Cresta del Pico de La Pez a la Punta Ledormeur

Al setembre de l'any passat ja teniem inteció de fer aquest recorregut, més curt però, començant al pic Abeillé, però es va quedar en intent.
Ara, amb els dies més llargs, ens hem proposat fer-ho incloent-hi els pics de La Pez.
Dormim divendres a Plan de Tabernes.
A les 5 del matí ens llevem i comencem a caminar a les 6. A aquestes hores ja comença a clarejar i no cal el frontal.

Conforme guanyem alçada i sortim del bosc, trobem l'herba amb la rosada glaçada; realment l'aire és fred i això convida a caminar depressa. Així doncs guanyem alçada i arribem al Puerto de La Pez. Per fi ens toca el sol.

Curiosament fa més calor i menys vent al nord de la carena, doncs hi toca el sol i el vent ve del sudoest. A la vall de La Pez, al nord, hi ha restes de boirres; sembla que hi ha plogut; l'herba abunda i s'enfila quasi fins els cims.

Ascensió del Puerto de La Pez al pic del mateix nom.

Bachimala i els seu estany; verdor i humitat al nord.

Del Puerto de La Pez caminem cap a l'est per una mena de cresta, fins que les fites ens condueixen cap a una coma pedregosa que precedeix el pic del Puerto de La Pez, al qual arribem per un corriol entre les pedres de la tartera.

D'aquest pic anem al seu veí pic de La Pez.
A fi d'evitar els complicats gendarmes que hi ha a la cresta entre aquests pics i el pic Abeillé, decidim descendir cap al sudest i flanquejar aquest tram. Aparentment és una solució senzilla, però en descens tot és més complicat i la desgrimpada obliga a buscar els millor passos amb delicadesa.

Un cop arribats a les pedreres de la base dels pics flanquegem a l'est fins a trobar la ruta que des dels estanys de Bachimala ascendeix el Abeillé.

A partir d'aquí seguim la cresta que ens portarà al pic Marcos Feliu, al Bachimala Chicot, a la Punta del Ibón i al pic Ledormeur.

Tot i portar material, decidim no ascendir el Bachimala. Reculem al coll anterior al Ledormeur i baixem direcció oest per inacabables tarteres fins els estanys de Bachimala.

A partir d'aquí un feixuc corriol ens condueix a la al Bado de Bachimala i per còmode sender al Plan de Tabernes.

Descens cap als estanys, i Bado de Bachimala.

Vall del Cinqueta de La Pez.

Cabana de Culrueba, prop de Tabernes.

Jaumegrimp ha dit...

Bona cresta, quan la vaig fer em va impressionar el Puerto de la Pez, és impresionant! l'Abeillé nosaltres el vàrem fer per la cresta i de debó que és més entretinguda que difícil...i tampoc vàrem pujar al Bachimala, per un torrent vàrem anar baixant amb algun que altre ràpel, felicitats per l'activitat, no pares!