diumenge, 6 de gener del 2013

Aresta Ribas

22 de desembre del 2012

Avui totcarà treballar de valent a la Silvia, doncs només començar la via noto coses extranyes als peus. Ja sabia que l'entrada al primer llarg era fi i que el faria de segon, doncs començava la Silvia, però lo més greu és quan al segon llarg baixo d'un quart: no m'han recutxutat bé els gats, i no tinc gens de tacte, és com si tingués un obstàcle a la punta de cada peu. Avui m'arrossegaré paret amunt.

Havia llegit que la via era discontinua i amb les dificultats bastant puntuals, però hi ha un parell de punts on les coses es compliquen.

Com ja he dit, al segon llarg baixo i cedeixo el relleu a la Silvia. Ja aquí l'assegurament de la via pren el caire que mantindrà arreu tret del llarg amb més grau, que està ben equipat i per tan no és el més difícil. 



Em sorpren en canvi el sisè llarg, on la sortida al cim graduada de V+ em sembla finíssima; val a dir que la meva percepció no és de la màxima certesa en aquesta ocasió, pero també la Silvia s'el pateix de valent. En aquest llarg fem una reunió intermitja al rosari de pitons que hi ha a la fisura; la Silvia em vol a prop. Enceta la segona meïtat de llarg pels parabolts de la dreta, fent un ball dreta-esquerra ben extrany. Aquest és el fruit d'haver equipat variants al traçat original, que en alguns punts com en aquest trastornen una mica.


Amb tot la via surt i arribem al capdemunt amb les últimes llums. El camí de descens en principi és clar, però sabem que el farem a plena nit, i davant del desconeixement que en tenim per no haver-lo fet mai, optem per atançar-nos al Platan, carena amunt i baixar pel camí de La Plantació cap al Clot de la Mònica. Si, és molt més llarg, però còmode, ben fresat i encara millor conegut; res més adient per una caminata nocturna.

Ressenya de La Noche del Loro

Aquesta ha estat doncs la meva experiència en una clàssica on espero tornar-hi be de material i de cap, doncs resta pendent d'alternar llargs i escalar-hi.

1 comentari:

Jaumegrimp ha dit...

Sergi, bona pensada aquesta de baixar per lapLantació i el Clot de la Mònica, si no coneixes l'altre camí es el millor. Segur que hi tornes a l'aresta que és una via per gaudir de valent