diumenge, 1 d’agost del 2010

Roc de Benavent: via 'Chiricaua Rock'

'Si hagues vist la ressenya actualitada al 2010 pel Luichy! No se m'hagués passat pel cap d'escalar aquesta via!'.


Aquest és el comentari que a posteriori feia amb els companys d'escalada, sense els quals no hagués pogut pujar per allà.
Compareu les dues ressenyes: l'original del Joan Vidal, l'aperturista, i la del Luichy, amb els graus en lliure.

Ambdues ressenyes les he extret de www.lanochedelloro.com.

Com salta a la vista, el tema està en el segon llarg: les assegurances, sempre generoses, estan massa lluny com per fer-lo en A0, quedant una mica just el 6a encara que t'agafis a totes les cintes.
Afortunadament aquell dia escalàvem amb una formidable cordada femenina que ho va obrir tot en lliure, i que ens va posar un parell de bagues en els passos més difícils d'aquest segon llarg per poder fer-los en A0.

L1: una fisura de 6a que es deixa fer.

Si hagués començat jo amb el L1 haguessim pogut alternar tots els llargs, el Wolfgang i jo (la cordada masculina, els de baix nivell, vaja).
Tement els 6a en fred, vaig suggerir al Wolfgang que comences ell, i ja no vaig continuar jo el L2 veient com patien les noies, que tot i així el van fer en lliure!

El finíssim segon llarg.

R2 i R4

Amb els L3 i L5 ja m'hi vaig atrevir ('saque' a l'inici del L5) i el grau efectivament em sembla més ajustat al que indica la ressenya del Luichy.
En definitiva és una via molt ben equipada amb una roca millor del que sembla, ideal per fer grau en via llarga, però sense el 6b consolidat no se pas com es puja.