diumenge, 21 de desembre del 2008

En bicicleta per la carena de la Serra de l'Obac.

He caminat molts cops per aquesta carena, i he pensat molts cops provar de pedalar-hi.
L'abundància de neu al Pirineu ens fa desistir d'anar-hi, i com a alternativa proposem aquesta pedalada.
Quedem tots a Terrassa i sortim Avinguda del Vallès amunt.
Travessem Matadepera resseguint la riera de les Arenes, fins a Can Roure, on prenem la pista que puja al collet del mateix nom.
Flanquegem la serra de Les Pedritxes fins els Morros Curts i la Torrota de l'Obac on una primera rampa trialera ens fa baixar de la bici. Passem el pou de glaç i prenem el corriol cap al collet Estret: comença el tram més maco de la sortida.

Encreuament del camí que ve del collet Estret amb el camí Ral que puja de La Barata.

Castellsapera a l'esquerra: el camí flanqueja per la seva cara oest.

Al llarg de la carena s'alternen els trams de bosc dens amb les clarianes de la roca nua, que ofereixen unes vistes espectaculars de Montserrat.

A l'encreuament del camí Ral amb el Gr5, cal deixar el primer i agaafar el segon cap al nord. El Jot's, el Rafa i el Juanma no ens veuen i continuen pel camí Ral. El mòbil fa el seu servei i reculen amunt.

Al Coll de Boix deixem el Gr5 i anem cap a la Coma d'En Vila, on apareixen el Montcau i el Montseny nevat a l'est.
Una mica més endavant deixem el camí que va a Mura i ens desviem a l'oest cap al Puig Andreu, en complicat descens que ens fa baixar de la bici, fins el Collet Roig. Per pista en ràpid descens passem pel Puig de la Balma i arribem a la carretera de Mura a Rocafort.

Una mica d'asfalt i cafè a Rocafort, que fa fred.

Des de Rocafort baixem seguint la riera de Nespres (o de Mura).

Certs trams del camí estan complertament anegats per l'aigua de la riera. La intensitat de la natura es deixa sentir als nostres peus, molls al final del tram.

Després d'una lleugera confusió, deixem enrera la casa de les Tines i seguim el Gr 5 cap al Pont de Vilomara.

Un petit tram d'asfalt i arribem a l'estació de tren de Sant Vicenç de Castellet.

Cervesa, foto i tren cap a Terrassa